Innovation in the Second-Generation Curriculum " Arabic Language Book for the Fourth Year of Middle School"

Authors

  • Halima Aouadj UNivesité Batna1, Algeria
  • Houcine Mebrak University of Mohamed Boudiaf M'sila, Algérie

Keywords:

Innovation, The second generation, Arabic language book, Middle school

Abstract

Arab linguists interested in teaching Arabic language sciences and literature and therefore allocated a wide area in the curriculum and educational programs, especially in light of the major challenges imposed by globalization with its cognitive momentum and scientific development, and therefore it is necessary to keep up with our educational system for this In order to build a healthy human being who is balanced in his thinking and personality, which is associated with science and culture that is immune to awareness and education, our educational system has abandoned the old approaches and initiated the application of the approach with competencies that are in line with the spirit of the time.

Downloads

Download data is not yet available.

References

- شلوف، حسين وآخرون. (2019). دليل استعمال الكتاب، اللغة العربية، السنة الرابعة من التعليم المتوسط. الجزائر: الديوان الوطني للمطبوعات الدراسية.

- محمود، فاطمة، والجوابرة، ظاهرة. (2003). ط1، موسوعة روائع الشعر العربي، المتنبي. عمان: دار الصفاء.

- بوزواوي، محمد. (2001). الدروس الوافية في العروض والقافية. الجزائر: دار هومة للطباعة والنشر والتوزيع.

- شتوح، زهور. (2011). تعليمية التمارين اللغوية في كتاب اللغة العربية للسنة الرابعة متوسط، دراسة وصفية تحليلية. باتنة، الجزائر: قسم اللغة العربية وآدابها.

- عطوي، جودت عزت. (2007). أساليب البحث العلمي، مفاهيمه، أدواته، طرقه الإحصائية. ط1، عمان، الأردن: دار الثقافة للنشر والتوزيع.

- فودة، حلمي محمد، وعبد الرحمن صالح عبد الله. (1983). المرشد في كتابة الأبحاث. ط4، جدة: دار الشروق.

- الخويسكي، زين كامل. (2008). المهارات اللغوية، الاستماع/ التحدث/ والقراءة/ والكتابة وعوامل تنمية المهارات اللغوية عند العرب وغيرهم. [د.م.ش]: دار المعرفة الجامعية.

- بحوث. (2000). تقرير المسح الميداني لوضع الترجمة الراهن في الوطن العربي. ط1، بيروت، لبنان:بحوث ومناقشة الندوة الفكرية التي نظمها مركز دراسة الوحدة العربية.

- مديرية التعليم الأساسي واللجنة الوطنية للمناهج. (2014). الوثيقة المرافقة لمناهج التعليم المتوسط، اللغة العربية والتربية الإسلامية. الجزائر: الديوان الوطني للمطبوعات المدرسية: ONPS.

Published

2020-12-31

How to Cite

Aouadj, H., & Mebrak, H. (2020). Innovation in the Second-Generation Curriculum " Arabic Language Book for the Fourth Year of Middle School" . Journal of Human Sciences , 31(4), 589–600. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/3524

Issue

Section

Articles

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.