The techniques The effect of a training program for the development of explosive power and the power that is characterized by speed on some skills (long pass, runningof describing in the journey of " Benefit and Consideration" by Abd EL latif al-Baghdadi

Authors

  • Takieddine Dalfi University of Larbi ben M'hidi Oum El Bouaghi, Algeria
  • Idir Hacene University of Larbi ben M'hidi Oum El Bouaghi, Algeria

Keywords:

Training program, Explosive force and speedy force, Football skills, Intermediate students 12-14 years

Abstract

The study aimed to find out the effect of a training program to develop explosive force and speed that characterizes speed on improving some skills the long pass and the running with ball and the shooting in football among school sports team pupils 12to 14 years of intermediate education in the state of Uum Al Bouaghi

Where the researchers followed the experimental approach by applying a proposed training program and comparing the results of the pre and post tests for the experimental and controlling groups of the research sample and among the results that the study led to, that the proposed program has a positive effect on improving the skills of long pass and running with the ball and shooting in soccer among students..

Downloads

Download data is not yet available.

References

- أبو العلا عبد الفتاح ، و نصر الدين احمد (2003)، فسيولوجيا اللياقة البدنية،دون طبعة، القاهرة: دار الفكر العربين، ص.85.

- خاطر احمد، و البيك علي (1978)، القياس في المجال الرياضي،طبعة أولى، القاهرة: دار المعارف،ص.288.

- السيد حسن أبو عبدو (2002)،الإعداد المهاري للاعبي كرة القدم ، طبعة أولى، الإسكندرية: مكتبة و مطبعة الإشعاع الفنية ، ص.36.

-FRIT،BELGER,)1987), L’ENRINEMENT DES JEUNES, BELGIUM : EDITEUER MICHEL BROODCOORENS ,p.51.

- مفتـي إبراهيم حمـاد (2002)، التدريب الرياضـي التربوي ،طبعة أولى،القاهرة: مؤسسة المختار للنشر والتوزيع،ص.104.

- مفتي إبراهيم حماد (1997)، البرامج التدريبية المخططة لفرق كرة القدم، دون طبعة ، الجزء الأول، القاهرة:مركز الكتاب للنشر ،ص.260.

- الحماحمي محمد ، و الخولي أمين (1990)، أسس بناء البرامج التربية الرياضية ،دون طبعة ، القاهرة :دار الفكر العربي ،ص.44.

- النمكي عمرو جمال (1997)، تخطيط برامج تربية وتدريب البراعم و الناشئين في كرة القدم، الطبعة الأولى ، القاهرة :مركز الكتاب و النشر ،ص.185- 186.

- ليوتشر اتشالز (1964)، أسس التربية البدنية ،دون طبعة،القاهرة: المكتبة الانجلو مصرية،ص.85.

- مفتـي إبراهيم حمـاد (2002)،التدريب الرياضـي التربوي ،طبعة أولى،القاهرة: مؤسسة المختار للنشر والتوزيع ،ص.177.

- علاوي محمد حسن (1992)،علم التدريب الرياضي، طبعة الثانية عشر،القاهرة: دار المعارف،ص.91.

- عبد الخالق عصام (1988)،علم التدريب الرياضي،دون طبعة ،القاهرة:دار المعارف،ص.176.

- قاسم حسين حسن (1988)،علم التدريب الرياضي في الأعمار المختلفة،طبعة أولى، عمان: دار الفكر،ص.20.

- المندلاوي قاسم حسن ، و احمد سعيد احمد (1979)،التدريب الرياضي بين النظرية والتطبيق ،دون طبعة ، بغداد :مطبعة علاء،ص. 42 – 69.

- عبد الحميد كمال ، و حسنين محمد صبحي (1997)، اللياقة البدنية ومكوناتها، طبعة ثالثة ، القاهرة: دار الفكر العربي،ص.89.

- حنفي محمود مختار (2002)،المدير الفني لكرة القدم ،دون طبعة، القاهرة: مركز الكتاب لنشر ،ص.127.

- مفتي إبراهيم حماد (1997)، البرامج التدريبية المخططة لفرق كرة القدم ، دون طبعة ، الجزء الأول، القاهرة:مركز الكتاب للنشر ،ص.146.

- مفتي إبراهيم حماد ( دون تاريخ)،الاعداد المهاري و الخططي للاعب كرة القدم ، دون طبعة،القاهرة : دار الفكر العربي ، ص.20-21.

- الخشاب زهير قاسم (1999)، كرة القدم ،دون طبعة ،الموصل: دار الكتب للطباعة و النشر،ص.142.

- السيد حسن أبو عبدو (2001)، الاتجاهات الحديثة في تخطيط وتدريب كرة القدم ،طبعة أولى، الإسكندرية: مكتبة الإشعاع الفنية،ص.182.

- دويدار عبد الفتاح محمد (2005)، المرجع في فنيات كتابة البحث العلمي ومناهج البحث في علم النفس، دون طبعة، الشباطي: دار المعرفة الجامعية،ص. 166.

- عبد الهادي نبيل (1999)، القياس و التقويم التربوي و استخدامه في مجال التدريس الصفي،دون طبعة، الأردن : دار وائل للنشر ،ص.171.

- شعلان إبراهيم (1988)، فيزيولوجيا التدريب في كرة القدم،دون طبعة، القاهرة :دار العربي،ص.213.

- النمكي عمرو جمال(1997)،تخطيط برامج تربية وتدريب البراعم و الناشئين في كرة القدم ،الطبعة الأولى ، القاهرة :مركز الكتاب و النشر ،ص.144-145.

- سعد الله الطاهر(1999)،علاقة التفكير الابتكاري بالتحصيل الدراسي،دون طبعة،الجزائر: ديوان المطبوعات الجامعية ،ص.184.

- حلمي عبد القادر (1992)، مدخل إلى الإحصاء،دون طبعة ،الجزائر: ديوان المطبوعات الجامعية،ص.98.

-JURGON WEINECK) 1986(, MANUELD’ENTRAINEMENT, EDITION VIGO,p.309.

Published

2021-09-15

How to Cite

Dalfi, T., & Hacene, I. (2021). The techniques The effect of a training program for the development of explosive power and the power that is characterized by speed on some skills (long pass, runningof describing in the journey of " Benefit and Consideration" by Abd EL latif al-Baghdadi. Journal of Human Sciences , 32(2), 275–287. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/3664

Issue

Section

Articles

Similar Articles

<< < 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.