The effect of entertainment reality TV programs on value education for university youth

A field study on a sample of students at the University of Algeria 3

Authors

  • Selma Benmelit Research laboratory in languages, communication and new technologies, Faculty of Information and Communication Sciences, University of Algiers 3, Algeria.

Keywords:

Impact, entertainment reality TV programs, value education, youth

Abstract

This study aimed to identify the impact of pursuing entertainment reality TV programs on value education among university youth, and to reveal the relationship that exists between university youth exposure to these programs and the extent of the imbalance of value education for them, especially since the third world countries, including the Arab world, are still taking a position of amazement at what is happening around them Media materials are consumed twice as large as their absorptive capacity and their societies are flooded with a media flood that is not commensurate with their values, identity and the privacy of their societies, which is what made these countries consumer societies to receive media information only without strict media screening.

Downloads

Download data is not yet available.

References

: بركات عبد العزيز(2012)، مناهج البحث الإعلامي الأصول والنظرية ومهارات التطبيق، القاهرة، دار الكتاب الحديث، ص103.

: عبد الله البستاني(1990)، الوافي معجم وسيط للغة العربية، بيروت، مكتبة لبنان، ط2، ص7.

: عبد الله بوجلال(1993)، آثار التلفزيون على الأطفال، مجلة بحوث العدد1، جامعة الجزائر، ص64.

: فارس اسماعيل الفارس(2018)، البرامج الترفيهية التلفزيونية بين متطلبات الجمهور ومعايير الواقع، عمان، دار أمجد للنشر، ط1، ص33.

: منى يونس بحري(2018)، في التربية القيمية، عمان، الدار المنهجية للنشر، ص22.

: عزت حجازي(1985)،الشباب العربي ومشكلاته، الكويت، المجلس الوطني للثقافة والفنون، ص33.

: بركات عبد العزيز(2012)، مرجع سبق دكره، ص33.

: سمير محمد حسين(1999)، بحوث الإعلام، القاهرة، عالم الكتب، ص134.

: فاطمة عوض وميرفت خفاجة(2002)، أسس ومبادئ البحث العلمي، إسكندرية، مكتبة ومطبعة الاشعاع الفنية، ط1، ص119.

:رجاء وحيد دويدري(2000)،البحث العلمي،أساسياته النظرية وممارسته العملية، دمشق، دار الفكر، ط1، ص329.

: نفس المرجع السابق(2000)، ص171.

: محمد عبد الحميد(2000)، البحث العلمي في الدراسات الإعلامية، القاهرة، عالم الكتب، ط1، ص. ص 430،429.

: محمد منير حجاب(د س)، أساسيات البحوث الإعلامية والاجتماعية، القاهرة، دار الفجر، ص44.

: محمد شفيق(1999)، الخطوات المنهجية لإعداد البحوث المنهجية، الإسكندرية، المكتب الجامعي الحديث، ص112.

: موريس أنجرس(2004)، منهجية البحث العلمي في العلوم الإنسانية، الجزائر، دار القصبة للنشر، ص298.

: رشيد زرواتي(2007)، مناهج وأدوات البحث في العلوم الاجتماعية، الجزائر، دار الهدى للطباعة والنشر، ط1، ص34.

:عامر قندلجي،إيمان السامراني(2009)، البحث العلمي الكمي والنوعي، الأردن، دار البازوري، ص255 .

: عبد الرحمن عزي(2011)، نظرية الحتمية القيمبة في الإعلام، تونس، الدار المتوسطية للنشر، ط1، ص12،11.

: نصير بوعلي(2014)، مفاهيم نظرية الحتمية القيمية في الإعلام لعبد الرحمن عزي مقاربة نقدية، المستقبل العربي، العدد 422، نيسان، ص89.

: شهرزاد سوفي(دس)، نمودج لنظرية الحتمية القيمية في الإعلام، أكاديمية المنهل، حمل بتاريخ 29/03/2020، على الساعة 18:15،

https://platform.almanhal.com/Reader/2/66435

Published

2022-03-31

How to Cite

Benmelit, S. (2022). The effect of entertainment reality TV programs on value education for university youth: A field study on a sample of students at the University of Algeria 3. Journal of Human Sciences , 33(1), 367–384. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/3799

Similar Articles

<< < 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.