Creative education: an analytical reading of the concept and requirements

Authors

  • Linda Boumelkahel Faculty of Psychology and Education Sciences, University Abdelhamid Mehri Constantine 2, Algeria

Keywords:

Creativity, Creative education, creative learner, solving problems

Abstract

This article aims to explain the importance of  Creative education as a necessity of modern education.Focusing on  the foundations of the creative school management, the creative  classroom  management; and the creative curriculum, these are foundations that help in developing the creative  abilities of learners; And training them in ways to develop their creative thinking in solving the various problems that interact with them to keep pace with most of the changes taking place in their external environment.  

Downloads

Download data is not yet available.

References

المراجع العربية

العساف جمال عبد الفتاح(2013). " اتجاهات معلمي الدراسات الاجتماعية نحو تنمية مهارات التفكير الإبداعي لدى طلبة المرحلة الأساسية في مديرية تربية عمان" ، مجلة الجامعة الإسلامية للدراسات التربوية والنفسية، المجلد 21،العدد (1)، يناير 2013. ص269-ص292

الحريري رافدة، (2010). " الإدارة الصفية"، الطبعة 1. عمان: دار الفكر للنشر والتوزيع.

السيد عبيد ماجدة،(2011). "سيكولوجية الموهوبين والمتفوقين"، الطبعة 1. عمان: دار صفاء للنشر والتوزيع.

بلواني شحادة أنجود (2008). "دور الإدارة المدرسية في تنمية الإبداع في المدارس الحكومية في محافظات شمال فلسطين ومعيقاتها من وجهة نظر مديريها"، دراسة مكملة لمتطلبات الحصول على درجة الماجستير في الإدارة التربوية لكلية الدراسات العليا في جامعة النجاح الوطنية ، فلسطين.

نجار فريد (2003). "المعجم الموسوعي لمصطلحات التربية" ( انكليزي-عربي)، الطبعة 1، لبنان: مكتبة لبنان للناشرين.

خضر علي، احمد مطيعة، (2017). " تقييم الأساليب المساعدة على تنمية مهارة التفكير لدى تلاميذ الصف السادس من التعليم الأساسي بمدينة اللاذقية سوريا (2017)، مجلة جامعة تشرين للبحوث والدراسات العلمية، سلسلة الآداب والعلوم الإنسانية ، مجلد (39)، العدد (3)،2017 .من ص 97- ص126

شحاته حسن، النجار زينب، (2003). "معجم المصطلحات التربوية والنفسية"، عربي- انجليزي، انجليزي-عربي، الطبعة 1. القاهرة : الدار اللبنانية المصرية.

قطامي نايفة، شريم رغدة، غرايبة عايش، الزعبي رفعت، مطر جيهان، ظاظا حيدر، (2010)، "علم النفس التربوي النظرية والتطبيق"، الطبعة 1، عمان: دار وائل للنشر.

المراجع الاجنبية:

-Norbert sillamy (1990), Dictionnaire de la psychologie ; Paris : Robert.

-Guy Aznar (2014) ;La créativité ; cahier de la créativité ; Paris :édites par CRAE universite.

-Audrey lambin (2012); Qu’est que la créativité ?; France : université d’ardoi

Published

2022-06-30

How to Cite

Boumelkahel, L. (2022). Creative education: an analytical reading of the concept and requirements. Journal of Human Sciences , 33(2), 399–410. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/3882

Similar Articles

<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.