The role of tourism media in stimulating desert tourism in Algeria

State of Biskra as a model

Authors

  • Noureddine Belaghlem Mohamed Kheidar University, Biskra, Algeria
  • Hadda Rais Mohamed Kheidar University, Biskra, Algeria

Keywords:

tourism media, desert tourism, tourism promotion, tourism potentials

Abstract

The research paper aims to highlight the role of the tourism media in revitalizing tourism in Algeria, in order to create and encourage tourism on the one hand, and to promote cultural behaviors in dealing with tourists, tourism facilities and the environment on the other hand, and this study concluded that the contribution of the tourism media in the definition and The promotion of desert tourism in Algeria is a small contribution and does not coincide with the great potential that the Sahara has in Algeria.

Downloads

Download data is not yet available.

References

مصطفى يوسف كافي ،مدخل إلى علم السياحة ،ألفا للوثائق ،قسنطينة -الجزائر ، 2017، ص172.

مصطفى يوسف كافي ،مرجع سابق ،ص:174.

داليا محمد تيمور زكي ، الوعي السياحي والتنمية السياحية مفاهيم وقضايا، ،مؤسسة شباب و قضايا ،الإسكندرية ،2008 ، ص :42.

سراب الياس وآخرون ،تسويق الخدمات السياحية ،دار المسيرة للنشر والتوزيع ،الأردن ،2002 ،ص : 36.

نفس المرجع السابق ،ص:42.

خالدعبدالرحمان ألالدغيم،الإعلام السياحي وتنمية السياحة الوطنية، دار أسامة للنشروالتوزيع،عمان، 2014 ،ص:72.

بلبخاري سامي،أثر الإعلام السياحي على تحسين صورة السياحة الداخلية في الجزائر من وجهة نظر السياح المحليين،مجلة القدس المفتوحة للأبحاث والدراسات الإدارية والاقتصادية المجلد 2،العدد6 ،2016 ،ص:179.

فتحية غريبي و آخرون، السياحة الالكترونية كعامل مهم في تحسين جودة الخدمات السياحية مع الإشارة الى التجربة الفرنسية،مداخلة مقدمة ضمن الملتقى العلمي الدولي حول:"صناعة السياحة في الجزائر بين الواقع و المأمول نحو الاستفادة من التجارب الدولية الرائدة"،كلية العلوم الاقتصادية و التجارية و علوم التسيير، جامعة محمد الصديق بن يحيي ، جيجل، الجزائر، 2016.

ميادة كاظم جعفر ، العلاقات العامة والأنشطة السياحية ،مجلة الباحث الإعلامي ،العدد9-10،سبتمبر 2010،ص:289.

الجريدة الرسمية،قانون رقم 03 - 01 يتعلق بالتنمية المستدامة للسياحة،العدد 11 ،المؤرخ في 17 / 02 / 2003 ،الجزائر،ص.04.

makcdn.com/user Files/a/l/ali.../office/1215648637.doc. consulté le8/11/2019

Ministère du tourisme et de l’artisanat ,l investissement touristique dans les wilayates du grand sud,seprecom,Edition ,p,9.

Ibid, P.P.09-11.

الديوان الوطني للسياحة: الهقار-طاسيلي- اكبر متحف في العالم على الهواء الطلق، الجزائر،ص،13.تاريخ الزيارة:9/11/2019.

www.sawtalahrar.net/online/modules.php?name=News...sid.. .consulté le09/11/2019

www.alforat.org/alforat154025 consulté le09/11/2019

علاء الدين النيب، الواحات الصحراوية في الجزائر. نشر في 12/05/2010 على الموقع:http://www.agreng-iq.com/showthread.php/765.consulte le 12/11/2019/

http://www.yementourism.com/gov/about/tourism-media-strategy.pdf ,استرانيجية الإعلام السياحي (اليمن) visite le :20/11/2019.

http/www.scta.gov.sa/general strategy/documents/str/str-03pdf. -استرانيجية الإعلام السياحي في المملكة العربية السعودية .visite le 25/11/2019./

تأثير وسائل الإعلام في قرارات المستثمر (دراسة ميدانية لعينة من المستثمرين بمحافظة النجف) على الموقع :www.mng.kufauniv.com/…/first%20research.doc,visite le 25/11/2019.

http://digitalmediaph.com/book/index,php?option=com_content&view=article&id=103 :2010-10-19-14-11-04&catid=38 :2010-10-19-13-48-30&ltemid=75.

مديرية التشغيل لولاية بسكرة

نفس المرجع.

مسئول الاستثمار السياحي بمديرية السياحة لولاية بسكرة.

مديرية السياحية لولاية بسكرة

نفس المرجع

مديرية السياحة لولاية بسكرة.

Published

2022-12-31

How to Cite

Belaghlem, N., & Rais, H. (2022). The role of tourism media in stimulating desert tourism in Algeria : State of Biskra as a model . Journal of Human Sciences , 33(4), 677–698. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/4252

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.