Comparative descriptive study of selective filtration models for selective attention
Keywords:
Algeria, The War of Attrtition, Egypt, Israel, StruggleAbstract
The study aims to describe and compare the selective filtering models of selective attention: Broadbent model (1985), Deutsch-Deutsch (1963), Treisman (1964), Johnston et Hienz (1978). Each model has its own point of view, pointing to the most important criticisms it carries, as well as the most common and different points between the model and the other, with the introduction of a new idea presented as a proposed model that combines the missing links we have seen in each model, Selective composite stimuli have special optical ones, which combine between of filtering and his whereabouts.
Downloads
References
/ الزيات، فتحي مصطفى (1998). صعوبات التعلم (الأسس النظرية والتشخيصية والعلاجية). ط1. القاهرة، مصر: دار النشر للجامعات.
/ الزيات، فتحي مصطفى (2006). آليات التدريس العلاجي لذوي صعوبات الانتباه مع فرط الحركة والنشاط. المؤتمر الدولي لصعوبات التعلم، المملكة العربية السعودية.
/ المليجي، حلمي (2004). علم النفس المعرفي. ط1. لبنان: دار النهضة العربية.
/ برلاين، علم النفس المعرفي. ترجمة: كريمان بدير. (1993). القاهرة، مصر: عالم الكتب.
/ جدوع، عصام (2007). صعوبات التعلم. ط1. الأردن: دار اليازوري العلمية للنشر والتوزيع.
/ Cadet, B (1998). Psychologie cognitive. Paris, France : In Press.
/ Cardu, B (1996). Neuropsychologie du cerveau. Bruxelles, Belgique : De Boeck.
/ Hager, C (2006). Compétences cognitives, linguistique et scolaire de l’enfant sourd : piste d’évaluation. France. Mardaga.
/ Richard, J .F (1998) : Les activités mentales. Arnand Colin, Paris.
/ Richard, J (1974) : Attention et apprentissage. Presse. Universitaires de France, Paris.
/ Reed , S (2007). Cognition (théories et application), Edition De Boeck université, 2éme édition, Bruxelles,
/ Francine Lussier, F . Flessas, J (2009), Neuropsychologie de l’enfant (Troubles développementaux et de l’apprentissage), Dunod, 2émeédition. Paris.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.