The social perceptions of competency approach in the university professor
Keywords:
social perception, competency approach, professorAbstract
The purpose of this study was to identify the content of the social perception of the competency approach among university teachers in the form of opinions, beliefs, ideas and attitudes. The hypothesis of this study was:
The nature of the perception of skills among university teachers is negative. Twenty teachers from the University of Guelma were the sample of this study and the results were as follows: The Perception of University Teachers with Respect to the KnowledgeBased Approach, Scientific Information, and Negative Ideas that Inspire Prejudices Arising from the Cultural and Social Environment.
Downloads
References
-العطوي آسيا، صعوبات تطبيق المقاربة بالكفاءات في المدرسة الجزائرية من وجهة نظر معلمي التعليم الإبتدائي"، دراسة ميدانية ب08إبتدائيات تابعة لبلدية سطيف ، 2007.
-قرايرية حرقاس وسيلة، تقييم مدى تحقيق المقاربة بالكفاءات لأهداف المناهج الجديدة في إطار الاصلاحات التربوية حسب معلمي ومفتشي المرحلة الابتدائية – دراسة ميدانية بالمقاطعات التربوية بولاية قالمة-، 2010، رسالة دكتوراه.
-علي أوحيدة ، التدريس بالكفاءات للمعلمين و الأساتذة، دار التلميذ للنشر الجزائر،2017.
-موريس انجرس،منهجية البحث العلمي في العلوم الإنسانية و تدريبات علمية، دار القصبة للنشر، الجزائر، 2004.
-Garnier .C, et al. (2000), Représentation sociale et éducation, Montréal, édition nouvelle.
- Jodelet. D. (1990), les représentations sociales. Phénomènes, concepts et théorie, in serge Moscovici, psychologie sociale, paris.
-Abric. J.C. (1997), pratiques sociales et représentations, 2èm édition , paris.
-Richard. J.C. (1980), traite de psychologie cognitive, tome 3, dunod, paris
-Abric. J.C (2003), Méthodes d’étude des représentations sociale.france,édition érès .
-Durkheim.E.(1968). Les formes élémentaires de la vie religieuse ,paris .
-Herzlich.c.(1969). Santé et maladie, analyse d’une représentation sociale, Paris .
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.