The relationship of psychological compatibility to the learning impulse of the high school students
Physical education and sport, model
Keywords:
Psychological consent, motivation for learning, secondary school students, physical and sports educationAbstract
The aim of the study is to know the relationship between the psychological compatibility and the motivation of learning in secondary school students, through the physical and sports education classroom, the study was based on the analytical descriptive curriculum, the sample of 150 students from secondary education was used in the study as a questionnaire tool. Through this study, it became clear that the studied sample achieved moderate levels of psychological harmony among pupils in a second year of secondary education through the physical and sports education classes. In lower-than-motivated levels, learning among students in a second year of secondary education through physical and sports education is evident, and there is a difference in the degrees of psychological and motivational learning by gender.
Downloads
References
- فريد بوطاية وويزة معمري، (ٍ2019)، علاقة مستوى الطموح بالدافعية للإنجاز لدى طلبة السنة الأولى جامعي، مجلة العلوم الإنسانية، العدد (2)، المجلد (19)، صفحات 362-379.
- جمال أبو دلو، (2009)، الصحة النفسية، دار أسامة للنشر والتوزيع، ط 1, الاردن، ص 288.
- دودو صونيا، (2017) التوافق النفسي لدى الفریق شبه الطبي، مجلة العلوم الإنسانية، العدد (2)، المجلد (19), ص 732.
- قوراري ناصر وزحاف عبد القادر (2014)، الدافعية للتعلم وعلاقتها بالتحصيل الدراسي في مادة اللغة الإنجليزية لدى طلبة السنة الثانية من التعليم الثانوي, مذكرة ليسانس, جامعة سعيدة, ص 12
- قوراري ناصر وزحاف عبد القادر (2014), الدافعية للتعلم وعلاقتها بالتحصيل الدراسي في مادة اللغة الإنجليزية لدى طلبة السنة الثانية من التعليم الثانوي, مذكرة ليسانس, جامعة سعيدة, ص 13
- قوراري ناصر وزحاف عبد القادر (2014), الدافعية للتعلم وعلاقتها بالتحصيل الدراسي في مادة اللغة الإنجليزية لدى طلبة السنة الثانية من التعليم الثانوي, مذكرة ليسانس, جامعة سعيدة, ص 75
- مد مهني غنائم و سمير عبد القادر جاد, (2004), مناهج البحث في التربية وعلم النفس . القاهرة, الدار العالمية للنشر والتوزيع , ط1., ص 24
- محمد نصر الدين رضوان, (2006), المدخل إلى القياس في التربية البدنية والرياضية , القاهرة, مركز الكتاب للنشر، ط 1 . ص 138.
- عادل عز الدين الأشول, (1989), علم النفس النمو, القاهرة, مكتبة الأنجلو مصرية, ص 66.
- عادل عز الدين الأشول, (1989), علم النفس النمو, القاهرة, مكتبة الأنجلو مصرية, ص 71.
- عبد القادر فضيل, (1993), تجارب واتجاهات الدول العربية في ادخال العمل اليدوي و التربية التكنولوجية في مرحلة التعليم الاساسي , تونس , المنظمة العربي للتربية, ص 28.
- مدحت عبد الحميد عبد اللطيف, (1990), الصحة النفسية و التفوق الدراسي, بيروت, دار النهضة العربية للطباعة و النشر, ص55.
- نزيم صردواى, (2008), المحددات غير الذهنية للتفوق الدراسي ,دراسة مقارنة بين المتفوقين و المتأخرين دراسيا من تلاميذ السنة الثالثة ثانوي, جامعة الجزائر, رسالة مقدمة لنيل شهادة الدكتور في علوم التربية , ص81.
- محمد إسماعيل, (1989), المشكلات الدراسية, بيروت, لبنان. دار غريب للطباعة و النشر, ص222.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.