Indicators of the effectiveness of school theater in inculcating values in Algeria

15 interviews with teachers from the city of Constantine

Authors

  • Amel Benarioua Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Abdelhamid Mehri Constantine 2, Algeria

Keywords:

Indicators, Efficacy, School theater, Social values

Abstract

This study came to reveal the indicators that ensure the efficacy of extracurricular activities in educational institutions and their role in instilling social values in Algerian society, based on 15 interviews with teachers who have 10 years experience in primary education, where the interactive and survival areas of the school theater activity become clear in controlling and consolidating values among students, if there are indicators of building purposeful educational activity in primary education . Islamic values and their consolidation depends on raising the level of educational activities in schools and the practice of school theater represents the most important tributary in achieving educational goals related to national, social and human values .

Downloads

Download data is not yet available.

References

- نجاة يحياوي : المدرسة و تعاظم دورها في المجتمع المعاصر، مجلة العلوم الانسانية، جامعة محمد خيضر بسكرة، العدد 36- 37 ، نوفمبر 2014، ص 67،

-2 www. Mosd.gov› index .php le 26-02-2021 a 19 :53

- د عاطف عبد المجيد، البرامج والمراحل، نشرة دورية تصدرها إدارة البرامج والبحوث التربوية، العدد 83 سبتمبر 2015، ص 1.

- https://mawdoo3.com/%D9%85%D9%8le 12-03-2021 a 17 :33

- 5 https://educapsy.com/blog/valeur-419 le 12-03-2021 a 17 : 42

- د. عصام توفيق قمر، سلسلة دراسات في الانشطة التربوية في مواجهة المشكلات السلوكية للطلاب، رقم 6، المؤسسة العمومية للاستشارات العلمية وتنمية الموارد البشرية، 2008، الاسكندرية ، ص ص 16-17.

- د. عصام توفيق قمر، سلسلة دراسات في الانشطة التربوية رقم2، المكتب الجامعي الحديث الاسكندرية، ط1 2007، ص 23.

- جمال محمد النواصرة، اضواء على المسرح المدرسي ودراما الطفل، الطبعة الثانية، 1431ه-2010، دار حامد للنشر والتوزيع، الاردن عمان ص ص 39-41.

- جمال محمد النواصرة، اضواء على المسرح المدرسي ودراما الطفل، الطبعة الثانية، 1431ه-2010، دار حامد للنشر والتوزيع، الاردن عمان ص ص 46-47.

- بيتر سليد، ترجمة كمال زاخر لطيف، مقدمة في دراما الطفل، منشأة المعارف بالإسكندرية، مصر 1981، ص 116.

- د. فخري رشيد حضر، طرائق تدريس الدراسات الاجتماعية، الطبعة الاولى 2006-1426 ، دار الميسرة للنشر والتوزيع والطباعة، عمان، ص 202.

- د. فخري رشيد حضر، طرائق تدريس الدراسات الاجتماعية، الطبعة الاولى 2006-1426 ، دار الميسرة للنشر والتوزيع والطباعة، عمان، ص 202.

- د. فخري رشيد حضر، طرائق تدريس الدراسات الاجتماعية، الطبعة الاولى 2006-1426، دار الميسرة للنشر والتوزيع والطباعة، عمان، ص 204.

- اسعد عبد الرزاق وعوني كروسي، طرق التدريس التمثيل، وزارة التعليم العالي والبحث العلمي، مطابع مؤسسة دار الكتب للطباعة والنشر في جامعة الموصل، العراق 1980، ص 29-30.

- ايمان العربي النقيب، القيم التربوية في مسرح الطفل، تقديم د شبل بدران ط1، دار المعرفة الجامعية، الاسكندرية ،2002، ص15.

- عقيل مهدي يوسف، التربية المسرحية في المدارس، ط1، دار الكندي للنشر والتوزيع، اربد الاردن، 2001، ص66.

Published

2022-03-31

How to Cite

Benarioua, A. (2022). Indicators of the effectiveness of school theater in inculcating values in Algeria: 15 interviews with teachers from the city of Constantine. Journal of Human Sciences , 33(1), 601–613. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/3814

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.