E-learning in higher education institutions after the Corona pandemic:

Reality and Challenges

Authors

  • Hamza Ramdani University Abdelhamid Mehri Constantine 2, Algeria

Keywords:

The reality of e-learning, obstacles to e-learning after the Corona pandemic, suggested solutions and recommendations for activating e-learning

Abstract

The traditional education at the present time did not add new to the educational content of the generations because it alone cannot keep pace with modern thought, and the Arab world needs a shift in quantity and quality for the students of the twenty-first century, as the level of education is very low compared to international countries.

E-learning has enjoyed a great expansion in the Corona pandemic as an alternative to traditional education, as e-learning is spreading rapidly in higher education institutions all over the world, and has even taken up a large part of the income of some universities. After the Corona pandemic in higher education institutions, giving recommendations and suggestions for the optimal exploitation of e-learning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

 احمد محمد سالم. (2004). تكنولوجيا التعليم والتعلم الالكتروني . الرياض: مكتبة الرشد.

 التودري عوض. (2001). المدرسة الالكترونية وادوار حديثة للمعلم . الرياض: مكتبة الرشد.

 الطيطي، محمد عبد الإله عناز، و حسين جاد الله حمايل. (23 5, 2016). واقع التعليم الالكتروني في الجامعات الفلسطينية في ضوء ادارة المعرفة من وجهة نظر اعضاء هيئة التدريس فيها. مجلة القدس المفتوحة للابحاث والدراسات التربوية والنفسية .

 حمايل حسين جاد الله. (14 6, 2018). واقع التعليم الالكتروني في مديريات التربية والتعليم في محافظات الشمالية في فلسطين. دراسات العلوم التربوية ، صفحة 15.

 خير الدين بن خرور. (25 12, 2020). التعليم الالكتروني ومعوقاته. مجلة إشكالات في اللغة والأدب ، صفحة 14.

 د.ر غاريسون، و اندرسون تيري. (2006). التعلم الالكتروني فب القرن الحادي والعشرون . المملكة العربية السعودية . الرياض : مكتبة العبيكان .

 صالح العطوي. (2006). التعليم الالكتروني والجامعة المفتوحة . الرياض: كلية الدراسات العليا قسم وسائل وتكنولوجيا التعليم جامعة الملك سعود .

 غسان قطيط. (2009). الحاسوب وطرق التدريس والتقويم. عمان: دار الثقافة.

 كريم مراد المرسومي ليلى يوسف. (30 اذار, 2021). التعليم الالكتروني. مجلة النسق ، صفحة 7.

 محمد الهادي. (2005). التعليم الالكتروني عبر شبكت الانترنت. القاهرة، مصر: الدار المصرية اللبنانية.

 ناصر الشهراني ناصر عبد الله. (1430هـ). مطالب استخدام التعليم الالكتروني في تدريس العلوم الطبعية في التعليم العالي . المملكة العربية السعودبة: جامعة ام القرى كلية التربية قسم المناهج وطرق التدريس .

Published

2022-09-15

How to Cite

Ramdani, H. (2022). E-learning in higher education institutions after the Corona pandemic:: Reality and Challenges. Journal of Human Sciences , 33(3), 217–225. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/3990

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.