The importance of social media sites in improving the performance of the services provided.
Field study from the perspective of a sample of students from the Department of Psychology at Badji Mokhtar Annaba University
Keywords:
Social networks, servicesAbstract
What role can social media play in the university community and how can the quality of services offered to them be improved? This is what we discussed in this article, focusing on the concepts of study variables from the perspective of consumers of these services. Through an online questionnaire based on the responses of a sample stratified of 220 students from the Department of Psychology of Baji Mukhtar University, the study achieved a series of results, the most important of which is the positive impact of social media in the delivery of services to students, as well as identifying the most significant barriers the Department faces in optimizing the use of social media sites.
Downloads
References
أيمن برنجي. الخدمات السياحية و أثرها على سلوك المستهلك ، مذكرة مقدمة لنيل شهادة الماجستير في العلوم الاقتصادية، فرع الإدارة. التسويقية، 2009 ، ص 28. جامعة بومرداس.
حميد الطائي، محمود الصميدعي، و آخرون. (2006). الأسس العلمية للتسويق الحديث. الأردن، عمان: دار اليازوري العلمية للنشر و التوزيع.
شقرة علي خليل. (2014). الإعلام الجديد (شبكات التواصل الاجتماعي) (الإصدار ط 1). عمان، الأردن: دار أسامة للنشر و التوزيع.
عبد الرزاق خليل. (2006). تطبيق الجودة في مؤسسات التعليم الجامعي. التواصل، مجلة العلوم الاجتماعية و الإنسانية (العدد 17)، صفحة 111.
عبد الستار العلي. (2008). تطبيقات في إدارة الجودة الشاملة (الإصدار الطبعة الأولى). عمان: دار المسيرة للنشر والتوزيع.
محمد صالح المؤذن. (2008). مبادئ التسويق (الإصدار الطبعة الأولى). عمان: دار الثقافة للنشر و التوزيع.
محمد عمر حبيل. (25-26 افريل, 2013). التواصل السياسي الجديد في ليبيا من خلال الشبكات الاجتماعية الالكترونية ،. الملتقى الدولي الاتصال السياسي في العالم العربي و أفريقيا المقاربات و آليات الممارس .
هاني حامد الضمور. (2005 ). تسويق الخدمات (الإصدار الطبعة الثالثة). الأردن: دار وائل للنشر.
Christine Balagué, D. F. (2018). Facebook, Twitter et les autres: Intégrer les réseaux sociaux dans une stratégie d’entreprise (éd. 2eme). France: édition pearson.
crosby, P. (1986). La qualité est gratuite. Paris: ECONOMICA.
McQuail, D. (2010). McQuail's mass communication theory (éd. 6th ed). Los Angeles: Sage publications.
StatCounter. (s.d.). Consulté le 06 06, 2020, sur StatCounter: https://gs.statcounter.com/social-media-stats/tablet/algeria
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.