The Impact of Influencer Marketing for Chan 2022 in Forming the Mental Image of the Algerian Tourist Destination

A Field Study of a Sample of Followers of Algerian Influencers

Authors

  • Lazhar Baout University of May 8, 1945, Guelma, Algeria
  • Ghozlane Maazi University of Khemis Miliana, Algeria

Keywords:

influencer marketing, mental image, tourist destination, Jel Classification Codes, M310, L81, L96

Abstract

This study aimed to find out the effect of influence marketing on improving the mental image of the Algerian tourist destination, and relied on a field study of a deliberate sample of followers of Algerian influencers.

The study concluded that there is a significant influence relationship of influence marketing for the year 2022 on improving the mental image of the Algerian tourist destination.

Downloads

Download data is not yet available.

References

- Agustina, W., & Sari, W. P. (2021, october). Pengaruh Influencer Marketing Tiktok terhadap Brand Image Bittersweet by Najla. Prologia, 5(2), pp. 356-361.

- Belen, C. (2017, February 27). How the "4 M's" Help With Stratigic Marketig. Consulté le 5 17, 2021, sur triad design group: https://www.triaddesign.com/blog/change-your-thinking-to-improve-your-marketing

- Chaffey, D., & Smith, P. R. (2017). DIGITAL MARKETING EXCELLENC: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing (éd. 5th). New York: Routledge.

- Matos, N., Mendas, J. d., & Valle, P. O. (2011). The impact of tourism experiences in the destination image: the case of the algarve. Tourism & Management Studies, 2, pp. 1057-1059.

- Pradhan, D., kuanr, A., Pahi, S. A., & Akram, M. (2022, October). Influencer marketing: When and why gen Z consumers avoid influencers and endorsed brands. Psycology & Marketing(40), pp. 27-47.

- ارام بنت ابراهيم محمد أبو عباة.. أساليب التسويق عبر المؤثرين على مواقع التواصل الاجتماعي من وجهة نظر طلاب الجامعة. المجلة المصرية لبحوث الإعلام، 1(2021) (3)، 277-314.

- آمال كمال حسن البرزنجي ،الإعلان السياحي وأثره في نجاح النشاط السياحي والفندقي في المؤسسات السياحية‏. مجلة كلية بغداد للعلوم الاقتصادية الجامعة، (22)، (2009). الصفحات 83-95.

- حنان برجم، دور التسويق في تحسين صورة الوجهة السياحية: حالة الجزائر. مجلة معارف، 9(17)، (2014) الصفحات 250-262.

- رابح بلقاسم، و علي الوافي، تأثير التسويق الالكتروني السياحي في تكوين الصورة الذهنية للوجهة السياحية بالخارج: دراسة عينة من السياح الجزائريين المتجهين إلى تركيا. مجلة الاقتصاد الجديد، 12(4)، (2021). الصفحات 881-899.

- رفعت محرم, م. م، تقييم فاعلية أساليب التسويق التأثيري عبر مواقع التواصل الاجتماعي لدى الشباب الجامعي. مجلة البحوث الإسلامية(55). ، (2020) الصفحات 327- 404.

- ريمة باشا، و سامية لحول، تأثير التسويق السياحي على الصورة السياحية للمدينة: دراسة ميدانية بمدينة باتنة-الجزائر. مجلة العلوم الإجتماعية والانسانية، 15(31)، (2014) الصفحات 17-48.

- زينب الرق، و خديجة عطية، فعالية الإعلان الإبكتروني في التأثير على صورة الوجهة السياحية: دراسة تحليلية لآراء عينة متصفحي المواقع الإلكترونية السياحية. مجلة أبحاث اقتصادية معاصرة، 1(1)، (2018). الصفحات 152-171.

- سمير خليل شمطو، إدارة وكالات السياحة والسفر. العراق: دار الكتب والوثائق العراقية (2017).

- عبد المالك بالطيب، و محسن بن الحبيب، دور تسويق العلاقات مع الزبون في بناء الصورة الذهنية للوجهة السياحية: دراسة تحليلية باستخدام النمذجة بالمعادلات البنائية smart PLS 3. مجلة أداء المؤسسات الجزائرية ABPR، 11(1)، (2022)،الصفحات 129-146.

- علي الحريري, خ. ح ،التسويق من خلال المؤثرين على مواقع التواصل الاجتماعي وأثره في أبعاد قيمة العلامة التجارية من منظور العملاء: دراسة ميدانية على طلاب الجامعات في اليمن. المجلة العربية للإدارة. 39(4)، .) 2019)، الصفحات 188 -163.

- غزلان معزي، و فاطمة الزهرة قسول، تأثير التسويق المؤثر على تحسين الأداء التسويقي من وجهة نظر الزبون: دراسة ميدانية على عينة من متابعي المؤثرين الجزائريين. مجلة الاقتصاد الجديد(13)، (2022)الصفحات 349-366.

- نور الدين بربار، و سفيان لرادي، الصورة الذهنية للوجهات السياحية. مجلة الآفاق للدراسات الاقتصادية، 2(2)، (2017) الصفحات 28-45.

- هدى طابي. (2 1),. تورويج سياحي وثقافي كبير على المنصات: العالم يعيد اكتشاف الجزائر بعيون الشان. 2023 (يومية النصر اونلاين) تاريخ الاسترداد 16 1, ، من annasronline.com:

- https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Furl%3Fsa%3Dt%26source%3Dweb%26rct%3Dj%26url%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.annasronline.com%252Findex.php%252F2014-08-25-12-15-59%252F2015-09-29-11-05-56%252F213929-2023-01-15-21-14-36%26ved%3D2ahUK

الملاحق:

الاستبيان 560 الخاص بالدراسة متوفر عبر الرابط الآتي:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfgVH5B8i4JC1S698hjLhRIJ61wkL_jH-6q6JvRpQrFEV51vg/formResponse

Published

2023-10-01

How to Cite

Baout, L., & Maazi, G. (2023). The Impact of Influencer Marketing for Chan 2022 in Forming the Mental Image of the Algerian Tourist Destination: A Field Study of a Sample of Followers of Algerian Influencers . Journal of Human Sciences , 34(3), 535–550. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/4112

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.