Attitudes towards Integrating Blended Learning into EFL Classrooms:

The Case of Second Year Students at the Department of Letters and the English Language, University of Constantine 1

المؤلفون

  • إيمان بيلوك جامعة بليدة 2, الجزائر.

الكلمات المفتاحية:

المواقف، التعلم المباشر، التعليم المختلط

الملخص

تهدف هذه الورقة للكشف عن مواقف المتعلمين الجزائريين الجامعين من استخدام التعلم الالكتروني في الفصول الدراسية للغة الإنجليزية كلغة أجنبية.  تم جمع البيانات باستخدام استبيان ، الذي يحتوي على 36 عنصرًا ، من  عينة عشوائية تتكون من 60 طالبًا مسجلون في السنة الثانية في قسم  اللغة الإنجليزية-جامعة قسنطينة 1. تشير النتائج إلى أن المشاركين أعربوا عن مواقف أكثر إيجابية تجاه التعلم المباشر (M = 3.97/SD = .91) ، في حين أن الوسيط ​​الذي تم الحصول عليه من المؤشرات الإيجابية) M=3.74/SD=.96) كان أعلى بكثير من المؤشرات السلبية (SD = 1.06/M = 2.87) ، مما أدى إلى اتجاهات إيجابية تجاه  التعليم المختلط و المباشر في  تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ، وفي الوقت نفسه التوصية بتصميم بعض وحدات التعلم الممزوجة.

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.

المراجع

[ ] - Caner, Mustafa. (2012). The definition of blended learning in higher education. In Anastasiades, Panagiotes (Ed.), Blended learning environment for adults: Evaluation and framework (pp.19-34). University of Grete: Information Science Reference.

[ ] - Bonk, C. J. & Graham, C. R. (Eds.). (2004). Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. San Francisco, CA: Pfeiffer Publishing.

[ ] - Kim, Won.(2007).Towards a definition and methodology for blended learning. In Joseph Fong, Fu Lee Wang (Eds.), Workshop on blended learning (pp.1-8).Edinburgh, United Kingdom.

[ ] - Allan, Barbara.(2007). Blended learning: Tools for teaching and training. London: Facet Publishing.

[ ] - Hybrid.(2014). Free Dictionary. Online edition. Retrieved, April 1st,2019, from

https://www.thefreedictionary.com/hybrid+learning

[ ] - Uden, Lorna, & Beaumont, Chris.(2006). Technology and problem-based learning. Hershey: Idea Group, Inc.

[ ] - Thorne, Kaye.(2003).Blended learning: How to integrate online and traditional learning. London, UK: Kogan Page.

[ ] - Singh, Shawren, & Liang, Hsuan Lorraine.(2010). Comparing face-to-face with blended learning in the context of foreign language education. In Eugenia M.W., Ng (Ed.), Perspectives on blended learning open distance education and teaching in a South African context (pp.23-40). New York: Information Science Reference.

[ ] - Graham, C.R. (2006). Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. In: Bonk, C.J. and Graham, C.R. (Eds.), Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs (pp.3-21). San Francisco: Pfeiffer Publishing.

[ ] - Abrams, Sandra Schamroth. (2015). Integrating virtual and traditional learning in 6-12 classrooms: A layered literacies approach to multimodal meaning making. New York: Routledge, Taylor & Francis.

[ ] - Hunter, P. (2005). Raising students who want to read. New York, NY: Scholastic.

[ ] - Vlachos, Kosmas.(2010). Comparing face-to-face with blended learning in the context of foreign language education. In Eugenia M.W., Ng (Ed.), comparative blended learning practices and environment (pp.350-275). New York: Information Science Reference.

[ ] - Glazer, Francine S. (2012).Blended learning: Across the disciplines, across the academy. Sterling, Virginia: Stylus Publishing, LLC.

[ ] - Fong, Joseph. (2007). Web-based logging of classroom teaching activities for blended learning. In Joseph Fong, FuLee Wang (Eds), Workshop on blended learning (pp.19-29).Edinburgh, United Kingdom.

[ ] - Nasser Hassen, Mohammed Mohammed. (2015). Perceptions and attitudes towards blended learning for

English courses: A case study of students at University of Bisha. English Language Teaching, 8(9), 40-50.

[ ] - Al Zumor, Abdul Wahed Q, Al Refaai, Ismail K, Bader Eddin, Eyhab A. & Aziz Al-Rahman, Farouq H.(2013). EFL students’ perceptions of a blended learning environment: Advantages, limitations and suggestions for improvement. English Language Teaching, 6(10) 95-110.

[ ] - Çırak Kurt,S., & Yıldırım, İ.(2018). The students’ perceptions on blended learning: A Qmethod analysis.

Educational Sciences: Theory & Practice, 18(2), 427-446.

[ ] - Azamat Akbarov, A., Gönen, Kamel & Aydoğan, Hakan. (2018). Students’ attitudes toward blended learning in EFL context. Acta Didactica Napocensia, 11(1), 61-68.

[ ] - Bakeer, Aida M. (2018). Students’ attitudes towards implementing blended learning in higher education

institution: A case of AL-Quds Open University. International Journal of Humanities and Social Science, 8(6), 131-139.

[ ] - Li, Jia, Kay, Robin, Markovich, Louise. (2018). Student attitudes toward blended learning in adult literacy

and basic skills college programs. Canadian Journal of Learning and Technology, 44(2), 2-36.

التنزيلات

منشور

2020-12-31

كيفية الاقتباس

بيلوك إ. (2020). Attitudes towards Integrating Blended Learning into EFL Classrooms:: The Case of Second Year Students at the Department of Letters and the English Language, University of Constantine 1. مجلة العلوم الإنسانية, 31(4), 763–775. استرجع في من https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/3537

المؤلفات المشابهة

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

يمكنك أيضاً إبدأ بحثاً متقدماً عن المشابهات لهذا المؤلَّف.