Assessing access to information and communication technologies in the educational sector in east Algeria

Constantine, Annaba, and Setif as study models

Authors

  • Hind Aloui Larbi Tebessi University, Tebessa, Algeria

Keywords:

Educational technology, Information technology, Education sector, Setif, Constantine, Annaba

Abstract

Educational technology is an application of advanced technologies such as computers, and satellites… In a broader sense, information technologies can be used to plan, execute, evaluate, and improve the different facets of the education process.

Through this study, we aim to elucidate how information technologies are integrated in the education sector, and how to evaluate the access to these technologies in the education sector in the studied states, namely Constantine, Annaba, and Setif.

Downloads

Download data is not yet available.

References

العلي، أحمد عبد الله..(2004)ا.لمنهج الرقمي وتأثيره على مجتمع المكتبات والمعلومات. الكويت: الأصيل للطبع والنشر،ص124

سبتر الكلوب-(2003). التكنولوجيا في عملية التعليم والتعلم،الأردن: دار الشرق، ص 45.

- تكنولوجيا المعلومات. الامارات العربية. (2006) . ومتاح على الموقع التالي: http://www.bab.com/article/full-article c fm ?id=6689

المرجع السابق. ص 15

المرجع نفسه

العلي، أحمد عبد الله. (2005).المنهج الرقمي وتأثيره على مجتمع المكتبات والمعلومات. الكويت: الأصيل للطبع والنشر، ص198.

عبد الله سعد، العمري. تكنولوجيا الحاسوب في العملية التعليمية. مجلة الدراسات في المناهج وطرق التدريس، ع 73 (2008).صص124-130

رونتري.(2004). تكنولوجيا التربية في تطوير المنهج. الكويت: المركز العربي للتقنيات التربوية،، ص 25.

عبارة عن مخطط يترجم السياسات إلى فعل لتوضيح كيفية نحو الالتزام إلى العمل

مصالح رئيس الحكومة. برنامج الحكومة. المجلس الشعبي الوطني 2002.

الرجع السابق. ص 3

وزارة التربية والتكوين. إدماج تكنولوجيا المعلومات والاتصال في التعليم. تونس إدارة البرامج والكتب المدرسية. 2001.

المنشور رقم 862 المؤرخ في 3/05/2005 المتضمن التدابير التربوية والبيداغوجية المراقبة لتنصيب السنة الأولى ثانوي

إدراج تدريس المعلوماتية في مرحلة التعليم المتوسط. قرارات مجلس الوزراء بتاريخ 3

Published

2022-03-31

How to Cite

Aloui, H. (2022). Assessing access to information and communication technologies in the educational sector in east Algeria: Constantine, Annaba, and Setif as study models. Journal of Human Sciences , 33(1), 275–296. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/3793

Similar Articles

<< < 90 91 92 93 94 95 96 97 98 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.