Persuasion methods in advertising posters

A semiological study of an advertising poster for a cosmetics company as a model

Authors

  • Racha Wissal Seghiri Salah Boubenider University Constantine 3, Algeria
  • Djamel Mefaredj Salah Boubenider University Constantine 3, Algeria

Keywords:

methods, Persuade, attachments, advertising

Abstract

Our study focused on the subject of "Methods of persuasion in advertising posters - a semiological study of an advertising poster for the Lancôme cosmetics company as an example -" where we talked about the nature of the persuasive process in the field of communication, then we specialized in the advertising poster and its relationship to persuasion and its methods.

The study aimed to reveal the methods of persuasion employed by the "Lancôme" company in designing its advertising posters for La vie est belle perfume, by applying the method of semiological analysis to the selected sample, which was chosen by the intentional sampling method. We analyzed it through the tools of observation and semiological analysis according to The methodology developed by "Roland Gervio", to reach a set of results according to which the "Lancôme" company uses many persuasive methods, but in varying proportions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

المراجع باللغة العربية:

السيد بهنسي. (2007). ابتكار الأفكار الاعلانية، (الإصدار ط1). مصر: عالم الكتب للنشر والتوزيع.

جيهان رشتي. (1978). الأسس العلمية لنظريات الاعلام (الإصدار د.ط). القاهرة: دار الفكر.

روبن لاندا . (2017). الإعلانات والتصميم ابتكار الأفكار الإبداعية في وسائل الاعلام (الإصدار د.ط). المملكة المتحدة: مؤسسة هنداوي سي آي سي.

زينب الحويطي. (2018). دور الحملات الاعلانية في تعزيز صورة المنتج الغذائي الأردني. رسالة ماجيستير، قسم التصميم الغرافيكي، كلية العمارة والتصميم، جامعة الشرق الأوسط.

سعيد بن كراد. (2006). سيميائيات الصورة الاشهارية –الاشهار والتمثلات الثقافية- (الإصدار ط1). المغرب: دار افريقيا الشرق.

سمير عبد الرزاق العبدلي، و بدر قحطان. (د.ت). الترويج والاعلان (الإصدار د.ط). دار زهران للنشر.

سيد حسين سعيد. (د.ت). عوامل الاثارة في الملصق الإعلاني (الإصدار د.ط). حلوان.

عبد مسلم طاهر. (2002). عبقرية الصورة والمكان: التعبير-التأويل-النقد عمان (الإصدار د.ط). عمان: دار الشروق للنشر والتوزيع.

علي شيبة شدوان. (2005). ال‘لان -المدخل والنظرية- (الإصدار د.ط). الإسكندرية: الدار الجامعية.

علي فلاح الزعبي، و فتحي عبد الله الشرع. (2019). ادارة الإعلان مفاهيم واستراتيجيات معاصرة (الإصدار د.ط). عمان: دار اليازوري العلمية للنشر والتوزيع.

عماد حداد. (2003). كيف تروج لمنتجاتك (الإصدار ط2). كويك نوتس: اعداد اللجنة العلمية للتأليف والتحرير والنش.

عيسى طلعت. (2009). محاضرات في الإعلان كتابة وتصميم. غزة، قسم الصافة والاعلام،كلية الأداب، الجامعة الإسلامية.

مريم زعتر. (2007/2008). الإعلان في التلفزيون الجزائري، دراسة تحليلية . رسالة ماجيستير،جامعة منتوري قسنطينة.

موقع جذابة. (بلا تاريخ). تاريخ شركة لانكوم lancome ونشأتها وتوسعها : نظرة عامة على شركة لانكوم lancome الرائدة في مستحضرات التجميل الفخمة و العطور ومنتجات العنايه بالبشره. تم الاسترداد من https://jazzaba.com/dalil/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%84%D8%A7%D9%86%D9%83%D9%88%D9%85-lancome/

هي, م. (د.ت). Récupéré sur https://www.hiamag.com/aboutus

وفاء صبحي. (2011). المداخيل الاقناعية في الخطاب الاشهاري-نماذج مختارة من الاشهار السمعي البصري-. مجلة التواصل في اللغات والثقافة والأدب(29).

المراجع باللغة الإنجليزية:

Mandell, M. (1968). Advertising. New Jersey Prermece hall.

Published

2023-06-30

How to Cite

Seghiri, R. W., & Mefaredj, D. (2023). Persuasion methods in advertising posters: A semiological study of an advertising poster for a cosmetics company as a model. Journal of Human Sciences , 34(2), 305–319. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/4053

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.