Professional pressure on teachers and the educational process

Authors

  • Naima Soufi University Abdelhamid Mehri Constantine2, Algeria

Keywords:

professional pressure, The instruction process, Teaching, the professor

Abstract

The teaching profession is one of the most pressing professions because of the responsibilities and duties that it imposes on the teacher, which cause him the burden, the weight and the tension resulting from poor working conditions, so we will try in this chapter to tackle the subject of professional pressure in the field of education and then to highlight the most important theoretical models that explain the pressures of work And the sources of professional stress in general, focusing on the sources of professional pressure among teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

References

- طه عبد العظيم حسين(2006)، إدارة الضغوط التربوية والنفسية، دار الفكر للطبعة والنشر والتوزيع، الأردن، ط1،، ص 22.

- شعبان علي حسين السيسي(2002)، أسس السلوك الإنساني بين النظرية والتطبيق، المكتب الجامعي الحديث، الأزارطة، مصر، ص 356.

- عبد الرحمن العيسوي(1974)، القياس والتجريب في علم النفس والتربية، دار النهضة العربية، بيروت، ص 129.

- محمد برغوثي (1984-1985)، دراسة الوضع المدرسي لطلاب الثانوية، ج1، دراسات معمقة في علم الاجتماع، جامعة قسنطينة، ص 7.

- سامي محمد ملحم(2005)، مناهج البحث في التربية وعلم النفس، ط3، دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة، الأردن، ص 369.

- سامي محمد ملحم(2005)، نفس المرجع السابق، ص 307.

- مرشدي الشريف(2008)، مصادر الضغط المهني واستراتيجيات التعامل لدى الجرمين، رسالة الماجستير في علم النفس العمل والتنظيم، جامعة الجزائر، ص 15

- مصطفى فهمي(1967)، علم النفس الإكلينيكي، مكتبة مصر للنشر والتوزيع، مصر، ص 110.

Published

2021-06-20

How to Cite

Soufi, N. (2021). Professional pressure on teachers and the educational process. Journal of Human Sciences , 32(1), 317–333. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/3584

Issue

Section

Articles

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.