Educational play and its reflection on the psychosocial compatibility of a preschool child (3-5) years in Algiers
Keywords:
kindergarten, Preschool child, psychosocial compatibility, Educational playAbstract
Psychosocial compatibility is a recent topic adopted by social sciences, where this study deals with the effect of play on the psychosocial compatibility of a preschool child, by addressing the reflection of educational play on psychological and social compatibility as a whole, and whether it contributes to directing and controlling his emotional development. The children's personality test and the questionnaire were adopted, as for the statistical tools; the percentage, the arithmetic mean, the standard deviation, and the t-test were used. Among the most important results that have been reached is that educational play in kindergarten has a role in achieving a balanced psychological and social harmony for the child, and that the educator has a role in achieving this compatibility through her competence and knowledge of the methods of educational play and directing it towards achieving it.
Downloads
References
إبراهيم عباس نتو. (1981). أفكار تربوية. جدة: دار تهامة للنشر.
أحمد محمد الطيب. (1999). التقويم النفسي التربوي. مصر: الكتاب الجامعي الحديث.
الجريدة الرسمية. (1976). ص 242.
تركي رابح. (1974). مناهج البحث في علوم التربية وعلم النفس. الجزائر: المؤسسة الوطنية للكتاب.
رناد يوسف الخطيب. (1987). رياض الأطفال واقع ومناهج. مصر: دار النهضة العربية.
زكية حجازي. (1977). معوقات النمو المتكامل للطفل في المرحلة الابتدائية. مصر: الهيئة المصرية للكتاب.
عماد الدين إسماعيل. (1986). الأطفال مرآة المجتمع. الكويت: المجلس الوطني للثقافة والفنون والآداب.
فؤاد البهي السيد. (1979). علم النفس الإحصائي وقياس العقل البشري. مصر: دار الفكر العربي.
مروان عبد المجيد ابراهيم. (2002). طرق ومناهج البحث العلمي في التربية البدنيةوالرياضية. عمان: الدار العلمية الدولية للنشر والتوزيع.
وزارة التعليم الابتدائي والثانوي. (1975). دروس في التربية وعلم النفس. الجزائر.
باللغة الأجنبية:
Joseph Leif, J. D. (1965). psychologie et éducation.France: Nathan.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.