Analyzing Porter's Competitive Forces for Enterprise Success

A case study of the South Mills Corporation - Umash - Biskra

Authors

  • Nawal Chenafi Faculty of Economics, Commercial and Management Sciences, University of Mohamed Khider, Biskra, Algeria.

Keywords:

Competitive Porter Strength, Competitiveness, Competitive Advantage

Abstract

The study examined the competitive strengths of Porter at the Greater Mills-South-Omach-Biskra Foundation. The aim of the study was to determine the extent of the organization's interest in analyzing its competitive environment. The questionnaire was used as a basic tool for data collection. It was distributed to the study community through a comprehensive survey of its 35 frames, The number of valid questionnaires was 30 analysis to be analyzed using the 19 spssv statistical program.

 The study concluded that there is an interest of the institution in analyzing its competitive forces, especially that its interest is more evident in the current competitors. Therefore, this study recommended that the organization should be aware of all developments in its surrounding environment to achieve excellence and competitive advantage.

Downloads

Download data is not yet available.

References

-خالد محمد بني حمدان، وائل محمد صبحي إدريس(2007)،الإستراتيجية والتخطيط الاستراتيجي(منهج متكامل)، الأردن: دار اليازوري،

- روبرت بيتس،(2008)،الإدارة الإستراتيجية ترجمة عبد الحكيم الخزامي، مصر:دار الفجر للنشر والتوزيع،

-نادية العارف،(2001)، الإدارة الإستراتيجية،إدارة الألفية الثالثة، مصر:الدار الجامعية،

-أحمد ماهر،(2007)،الإدارة الإستراتيجية،مصر:الدار الجامعية،

-Jean Marie Dureux et al,(2009), Le grand livre de la stratégie, paris :Edition d’organisation,

-Jean Pierre Helfer et al(2000), Management stratégie et Organisation, paris: Edition d’organisation,

-زكريا المطلك الدوري،(2005)،الإدارة الإستراتيجية(مفاهيم،عمليات وحالات دراسية)، الأردن:دار اليازوري،

-وائل محمد إدريس وطاهر محسن منصور الغالبي،(2011)،الإدارة الإستراتيجية

( المفاهيم والعمليات)،الأردن:دار وائل،

-Stéphanie Dameron et Philippe Very,(2018), Stratégie,

information et diplomaties stratégiques : convergences et enjeux,

- سعد غالب ياسين، (2007)،الإدارة الدولية، الأردن:دار اليازوري للنشر والتوزيع،

- كاظم نزار الركابي،(2004)،الإدارة الإستراتيجية، الأردن:دار وائل للنشر والتوزيع،

-Michael Porter,(1986),L’avantage concurrentiel,Paris:Inter Edition,

Published

2022-06-30

How to Cite

Chenafi, N. (2022). Analyzing Porter’s Competitive Forces for Enterprise Success: A case study of the South Mills Corporation - Umash - Biskra. Journal of Human Sciences , 33(2), 165–176. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/3862

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.