Educational directions for the teacher

Theoretical approach

Authors

  • Sihem Aimeur Higher Normal School, Constantine, Algeria

Keywords:

school, pedagogical guidelines, planning principles, the teacher, School learning

Abstract

The goal of every teacher in the different stages of education is to fulfill his pedagogical tasks and achieve the goals of the educational process. Therefore, we have dealt with some pedagogical orientations that allow to know the foundations, skills and tasks of effective teaching, in addition to the principles of the management of educational situations and how to deal with the difficulties of classroom management. In order to achieve these objectives, certain principles must be taken into account in course planning, including the following:

- Know the different characteristics of learners in terms of grade level, problems, abilities, needs and interests.

- Master the subject of study and have a good knowledge of the content of the curricula.

- Know the different pedagogical strategies, and thus lay out the bases of the pedagogical methods adapted to the nature of the subject, the targeted skill, the level of the learners and the means available.

Downloads

Download data is not yet available.

References

جودت عزت عطوي ،2014، الإدارة المدرسية الحديثة، مفاهيمها النظرية وتطبيقاتها العملية، دار الثقافة للنشر والتوزيع، عمان، الأردن.

عبد الرحمان عبد الهاشمي و آخرون، 2016، التعلم النشط- استراتيجيات و تطبيقات و دراسات ، دار كنوز المعرفة ، للنشر و التوزيع، ط1، عمان، الأردن.

علي أوحيدة ،2007، التدريس الفعال بواسطة الكفاءات ،مطبعة الشهاب باتنة..

د.عماد عبد الرحمان الزغلول،2012 ، مبادئ علم النفس التربوي، دار الكتاب الجامعي، الإمارات.

سهيلة محسن كاظم الفتلاوي،2003 ، المدخل إلى التدريس ، دار الشروق للنشر و التوزيع، ط1.

د. رمزي فتحي هارون 2003 ، الإدارة الصفية، دار وائل للطباعة و النشر، الأردن.

كمال عبد الحميد زيتون،2003، التدريس (نماذجه و مهاراته)، عالم الكتب ، القاهرة.

فريد حاجي ، 2005، بيداغوجيا التدريس بالكفاءات الأبعاد و المتطلبات ، دار الخلدونية للنشر و التوزيع، الجزائر، ط1.

محمد صالح الحثروبي ، 2002، المدخل إلى التدريس بالكفاءات ، دار الهدى، الجزائر.

محمد صالح الحثروبي ، 2012، الدليل البيداغوجي لمرحلة التعليم الابتدائي، دار الهدى، الجزائر.

نعيمة جلاب، أ. دبن عون بودالي،2022، إدارة لصف و التعلم، المجلة التعليمية ، مجلد 12،العدد 2، ص ص19-21.

عفاف راشد ، دور المعلم في التدريس الفعال:11/2021. http s/:/idaatalaalam

كيفية تحضير درس نموذجي: http s/:/ almuajih.com -2020/11

Published

2023-10-01

How to Cite

Aimeur, S. (2023). Educational directions for the teacher: Theoretical approach. Journal of Human Sciences , 34(3), 583–589. Retrieved from https://revue.umc.edu.dz/h/article/view/4115

Similar Articles

<< < 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.